Вокально-інструментальні ансамблі або ВІА, як жанр в Україні почали
з'являтися в другій половині шестидесятих. А причиною тому, як не дивно,
«Оркестр клубу розбитих сердець сержанта Пеппера», який розділив всіх
адептів біг-біту на два ворогуючих табори - прихильників більш складної
музики, що тоді ж почала називатися ROCK, та
любителів більш легкої популярної музики. Останні на початку семидесятих
і були творцями перших професійних Вокально-Інструментальних
Ансамблів. Репертуар ВІА
«літувався» (тобто затверджувався)
художніми радами філармоній і відрізнявся специфічною еклектикою -
зазвичай починалися
концерти комсомольсько - патріотичними піснями, що змінювалися біт-обробками
народних пісень (інколи народів світу). В середині концерту музиканти грали найскладніші приджазовані
опуси - щоб показати свою майстерність (з обов'язковим довгим соло на барабанах
:-) Далі йшли знайомі всім з радіо і ТБ модні шляґери і закінчувалися
концерти парочкою закордонних хітів (інколи навіть і хард-рокових).
Ще одною ознакою ВІА була велика кількість вокалістів, які
виконували всього по кілька пісень за концерт - указом Міністерства
культури від 1973 року право на одне
відділення концерту мали тільки лауреати всесоюзних та міжнародних
конкурсів або заслужені артисти. А право на два відділення мали тільки народні артисти, та
й то далеко не всі.¹ Ще одною причиною великої кількості учасників
було те, що дозволявся тільки визначений процент зміни складу ВІА -
інакше доведеться літувати програму і отримувати дозвіл на гастролі
заново.² А так ансамблю, на тривалому гастрольному маршруті вдалині
від дому, легше не помітити «потерю бойца». На початку дев’яностих минулого століття ВІА поступилися місцем більш компактним (і комерційно
рентабельнішим) фанерним поп-групам, які проте «виконували» власний
незалежний репертуар.
1965...70
|
1970...80
|
1980...90
|
|