В І А

Вокально-інструментальні ансамблі або ВІА, як жанр в Україні почали з'являтися в другій половині шестидесятих. А причиною тому, як не дивно, «Оркестр клубу розбитих сердець сержанта Пеппера», який розділив всіх адептів біг-біту на два ворогуючих табори - прихильників більш складної музики, що тоді ж почала називатися ROCK, та любителів більш легкої популярної музики. Останні на початку семидесятих і були творцями перших професійних Вокально-Інструментальних Ансамблів. Репертуар ВІА «літувався» (тобто затверджувався) художніми радами філармоній і відрізнявся специфічною еклектикою - зазвичай починалися концерти комсомольсько - патріотичними піснями, що змінювалися біт-обробками народних пісень (інколи народів світу). В середині концерту музиканти грали найскладніші приджазовані опуси - щоб показати свою майстерність (з обов'язковим довгим соло на барабанах :-) Далі йшли знайомі всім з радіо і ТБ модні шляґери і закінчувалися концерти парочкою закордонних хітів (інколи навіть і хард-рокових). Ще одною ознакою ВІА була велика кількість вокалістів, які виконували всього по кілька пісень за концерт - указом Міністерства культури від 1973 року право на одне відділення концерту мали тільки лауреати всесоюзних та міжнародних конкурсів або заслужені артисти. А право на два відділення мали тільки народні артисти, та й то далеко не всі.¹ Ще одною причиною великої кількості учасників було те, що дозволявся тільки визначений процент зміни складу ВІА - інакше доведеться літувати програму і отримувати дозвіл на гастролі заново.² А так ансамблю, на тривалому гастрольному маршруті вдалині від дому, легше не помітити «потерю бойца». На початку дев’яностих минулого століття ВІА поступилися місцем більш компактним (і комерційно рентабельнішим) фанерним поп-групам, які проте «виконували» власний незалежний репертуар.

1965...70

БЕРЕЗЕНЬ
МРІЯ
СМЕРІЧКА
КАРПАТИ

1970...80

КОБЗА
АРНІКА
КИЇВ
ОПРИШКИ
ГУЦУЛОЧКИ
ЧЕРВОНА РУТА
ВАТРА
ТОВТРИ
СВІТЯЗЬ
РИТМ
ЧАЙКИ
ЧАРІВНІ ГІТАРИ
ВІЗЕРУНКИ ШЛЯХІВ
КРИЛА
ПОЮЩИЕ ЮНГИ
БАГРЯНЫЕ БРИГАНТИНЫ
ВОДОГРАЙ
БЕРКУТ
МУЗИКИ
ГУДАКИ
КРАЯНИ
ФЕСТИВАЛЬ
КРИМСЬКІ ЗОРІ
ЖИВА ВОДА
ЧЕРЕМОШ
МАЛЬВИ
КОРЧАГІНЦІ

1980...90

ЛЬВІВ
ЗАКАРПАТТЯ
МЕДОБОРИ
ЖАЙВІР
СТОЖАРИ
АРЕНА
ДЗВОНИ (Коломия)
ДЗВІН
СОКОЛИ

1 - тому навіть Софії Ротару доводилося ділити по відділенню з «Червоною рутою», а Пугачовій з «Ритмом»
2 - в великих концертних організаціях (як то Укрконцерт, Росконцер, Москонцерт) була довга черга на атестацію і тому там для прискорення знайшли вихід - виконавців з залітованим репертуаром в кілька пісень прикомандировували до ансамблів відповідно календарного графіка на три-шість місяців - це називалося «поставити на графік».


 

 



© КМ студія