РИТМ

Вокально - інструментальний ансамбль «Ритм» створив Олександр Авілов на початку 70-х років в харківському Будинку культури залізничників. В 1976 році, в період тотальної філармонізації ВІА, «Ритм» влаштувався до місцевої філармонії та записав на республіканському радіо традиційну ВІА-програму - шлягери плюс патріотика плюс народні пісні (найчастіше по радіо звучала їхня версія хіта Євгена Мартинова «Соловьи поют, заливаются»).
Саме в той час молода московська співачка Алла Пугачова залишила найпопулярніший тоді радянський ВІА «Веселые ребята» і розпочала сольну кар’єру. Та коли квитки на її перший гастрольний тур по Харківщині були вже продані, виявилося, що переможець Міжнародних пісенних конкурсів не встигла пройти атестацію худради Москонцерту, і ще не мала права на сольні концерти. Майбутню примадонну врятував ВІА місцевої філармонії «Ритм», за три дні вивчивши весь її репертуар. А вже за місяць Алла Пугачова запросила «Ритм» стати її постійним акомпанементом. З Аллою Борисівною ансамбль записав пісні до фільму «Женщина которая поет», альбом «Поднимись над суетой» та декілька міньйонів. Влітку 1978 року Пугачова перейшла з Москонцерту до Росконцерту і її новий директор Євген Болдін спромігся перевести туди всім складом і «Ритм». Окрім звукової, група тоді, першою в СРСР, отримала і комплект світлової апаратури. Закінчилася історія ВІА «Ритм» в 1979 році нонстоп-довгограєм «Дискотека А» з танцювальними реміксами хітів Пугачової. Протягом наступного року Пугачова поступово замінила майже весь склад ансамблю (залишився тільки гітарист Талгат Тухтамишев), а згодом придумала і нову назву «Рецитал»* (очолив музикантів тоді екс-киянин, клавішник Олександр Юдов (екс-«Коробейники»).
В 1984 році, коли примадонна в черговий раз зміцнювала склад свого акомпанементу, до «Рециталу» з ВІА «Красные маки» перейшло ще декілька екс-киян - новий музичний керівник, клавішник і композитор Руслан Горобець (екс-«Еней», «Чарівні гітари», «Крок», «Карнавал»), поет і трубач Павло Жагун та басист Микола Кирилін. Жагун в 1988 році створив власний проект «Скандал», а згодом «Моральний кодекс»; решта ж грала в «Рециталі» до самого кінця - коли в 1995 році Пугачова на тривалий час не залишила сцену.

* - проте ансамбль ще довго офіційно за паперами проходив як ВІА «Ритм»


 


© КМ студія