Вокально - інструментальний ансамбль «Ритм» створив Олександр Авілов
на початку 70-х років в харківському Будинку культури залізничників.
В 1976 році, в період тотальної філармонізації ВІА, «Ритм» влаштувався
до місцевої філармонії та записав на республіканському радіо традиційну
ВІА-програму - шлягери плюс патріотика плюс народні пісні (найчастіше
по радіо звучала їхня версія хіта Євгена Мартинова «Соловьи поют, заливаются»).
Саме в той час молода московська співачка Алла Пугачова залишила
найпопулярніший тоді радянський ВІА «Веселые ребята» і розпочала
сольну кар’єру. Та коли квитки на її перший гастрольний тур по
Харківщині були вже продані, виявилося, що переможець Міжнародних
пісенних конкурсів не встигла пройти атестацію худради Москонцерту,
і ще не мала права на сольні концерти. Майбутню примадонну врятував
ВІА місцевої філармонії «Ритм», за три дні вивчивши весь її
репертуар. А вже за місяць Алла Пугачова запросила «Ритм» стати її
постійним акомпанементом. З Аллою Борисівною ансамбль записав
пісні до фільму «Женщина которая поет», альбом «Поднимись над суетой»
та декілька міньйонів. Влітку 1978 року Пугачова перейшла з Москонцерту
до Росконцерту і її новий директор Євген Болдін спромігся перевести
туди всім складом і «Ритм». Окрім звукової, група тоді, першою в СРСР,
отримала і комплект світлової апаратури. Закінчилася історія ВІА «Ритм»
в 1979 році нонстоп-довгограєм «Дискотека А» з танцювальними реміксами хітів
Пугачової. Протягом наступного року Пугачова поступово замінила
майже весь
склад ансамблю (залишився тільки гітарист Талгат Тухтамишев), а згодом
придумала і нову назву «Рецитал»*
(очолив музикантів тоді екс-киянин, клавішник Олександр Юдов
(екс-«Коробейники»).
В 1984 році, коли примадонна в черговий раз зміцнювала склад свого акомпанементу,
до «Рециталу» з ВІА «Красные маки» перейшло ще
декілька екс-киян - новий музичний керівник, клавішник і композитор
Руслан Горобець (екс-«Еней»,
«Чарівні гітари»,
«Крок», «Карнавал»), поет і трубач
Павло Жагун та басист Микола Кирилін. Жагун в 1988 році створив власний
проект «Скандал», а згодом «Моральний
кодекс»; решта ж грала в «Рециталі» до самого кінця - коли в 1995 році
Пугачова на тривалий час не залишила сцену.
* - проте ансамбль ще довго офіційно за паперами проходив як ВІА «Ритм» |