ДЗВОНИ / ВІЗЕРУНКИ ШЛЯХІВ / ГРОНО

Гурт «The Bells» в 1967 році  створили учні київської СШ №92 у складі: Юрій Кузик (бас), Валерій Костромов (соло-гітара), Ігор Муха (гітара), Сергій Іванов (барабани) та, трохи згодом, Геннадій «Хасан» Татарченко замінив Костромова. В 1969 році «The Bells» об'єднилися з гуртом «Козачки», що тоді вже регулярно виступав в актовому залі інженерно-будівельного інституту і поміняли назву на російськомовну «Колокольчики». Обробка народної пісні «За нашим стодолом» у виконанні нового фронтмена Володимира Ковальського стала місцевим хітом. Іванов на той час вже навчався в Театральному інституті (за пару років він стане знаменитим в ролі Кузнєчика в фільмі «В бій ідуть тільки 'старики'») тому за барабанами його інколи підміняв Микола Чечітко. В 1971 році, коли з засновників залишилися тільки Кузик і Татарченко, назву міняють на україномовну «Дзвони» і гурт очолює Тарас Петриненко (екс-«Еней»). Також з «Енея» тоді прийшов барабанщик Олександр Блінов. Та двом фронтменам в одному гурті стає тісно і Татарченка натомість йде на місце Петриненка в «Еней» - його заміняє гітарист В'ячеслав Степановський. Наступного року в «Дзвонах» з'являється фанкова духова секція - трубач Павло Жагун (Лінник), саксофоніст Юрій Василевич та тромбоніст Лев Кигель. В 1973 році до «Дзвонів» доєднався Сергій Жолобецький (гітара, клавішні, вокал)¹. В 1974 році Блінов та Василевич пішли працювати до оркестру Державного театру опери та балету і Чечітко став постійним барабанщиком, а заміни саксофоністу не знайшли і тому взяли ще одного трубача Віктора Броннікова.
Візерунки шляхів 1975Саме в цей період кожне велике підприємство, яке мало свій власний Палац культури, вважало справою гонору створити при ньому і власний ВІА з музикантами на зарплаті (часто на фіктивних посадах). Ці «придворні» напівпрофесійні ВІА обслуговували офіційні міроприємства своїх господарів, а решту часу десь підробляли - на танцях чи гастролючи по околиці. Восени 1974 року один з засновників київського Джаз-клубу, піаніст Валерій Ярликов [1946-1996] отримав нагоду створити при БК Київпастрансу такий ВІА з відповідною профілю підприємства назвою «Візерунки шляхів» - до «Дзвонів» (Петриненко, Кузик, Чечітко, Жагун, Бронніков, Кигель) тоді додалися гітарист Ігор Шабловький [1953-2020], басист і співак Микола Кирилін (обидва екс-«Еней») та сесійно Григорій Махно («Граймо!») грав на губній гармошці. Довантаживши лірику «Дзвонів» та фолк-рок «Енея», патріотикою членів спілки композиторів, на початку 1975 року ансамбль записав на «Мелодії» однойменну платівку-гігант «Візерунки шляхів». Тільки но в 1976-му платівка потрапила у продаж, гурт відразу ж запросили до Укрконцерту, де під новою вивіскою «Гроно» він прогастролював ще рік. Та Петриненка призвали до армії і ансамбль майже повним складом перейшов у «Чарівні гітари», в якому музиканти і дочекалися повернення свого лідера. В 1982 році Петриненко, Кирилін і Жагун опинилися в «Красных маках» і за рік шляхи колишніх учасників «Візерунків шляхів» розійшлися остаточно.


В ансамблі «Красные маки», який на той час складався переважно з українських музикантів, Петриненко записав свої перші російськомовні хіти, та не чекаючи коли він стане вже зовсім модним всесоюзним поп-співаком, восени 1986 року повертається в Україну. Рік він сам працював в Укрконцерті зі старим репертуаром, а в листопаді 1987 року перейшов до Київконцерту і разом з гітаристом Ігорем Шабловським (екс-«Еней», «Візерунки шляхів», «Гроно», «Чарівні гітари», «Синяя птица», «Аеробус») та співачкою Тетяною Горобець (екс-«Гроно», Театр естради) відроджує «Гроно». Разом з ними басист Валерій Смаглій (екс-«Крок», «ХХ вік»), клавішники Михайло Котляренко і Андрій Солоденко (екс-«Корчагінці», «Фата Моргана») та барабанщик Микола Сіренко. В жовтні 1988 року вони вийшли з Київконцерту і оформилися як самостійне підприємство ТОВ Київський театр-студія «Гроно». Дещо політизований і розтиражований лейблом «Кобза», альбом 1989 року «Я професійний раб», здається зовсім не мав вад. Цікаво, що всі вважали «Гроно» поп-гуртом, хоч весь альбом був аранжований в стилі прогресив-рок та арт-вейв. В 1991 році Петриненко почав запис для «Аудіо України» альбому «Господи, помилуй нас», який був завершений лише через два роки.² Причиною тому розвал гурту «Гроно» - одного разу акомпануючі музиканти повним складом не повернулися із зарубіжних гастролів (а з попередніх гастролей не повернулася половина музикантів). Альбом дописувався вже в новому складі з гітаристом Олександром Могилівським та клавішником Андрієм Шустем і в кредитсах назва «Гроно» вже не згадувалася. Та ці перепитії не відбилися на якості альбому - за підсумками 1993 року він визнаний кращим в Україні. На тому історію гурту «Гроно» закінчилася - Петриненко став артистом концертно-творчої організації «Київщина» і наступні альбоми записував виключно зі студійними сесійними музикантами.

1 - через багато років в парі з Жагуном він був засновником московського гурту «Моральный кодекс», та згодом емігрував і став монахом на горі Афон
2 - в 1991 році під такою назвою тиражувався попередній альбом «Я професійний раб» плюс одна нова титульна пісня


 


© КМ студія