Тетяна Кочергіна розпочинала кар’єру естрадної
співачки в вокальному квартеті (Кочергіна, Зінаїда Ситник, Міла
Хазінс, Вікторія Завалко) в черкаському біг-бенді «Зелений вогник» під керуванням
Євгена Дергунова. Не зважаючи на самодіяльний статус, цей
джаз-оркестр на той час був доволі знаменитим - саме він, а не
столичний «Дніпро», представляв естраду
України на декаді мистецтв в Москві, оркестр гастролював у Польщі,
знімався на ЦТ в Останкіно та мав записану платівку-міньйон.
Закінчивши Черкаське музичне училище, Кочергіна згодом співала в кримському ВІА «Чайки».
В 1976 році вона повернулася в Черкаси і стала солісткою
філармонійного ВІА
«Калина». В тому ж році Кочергіна
зайняла четверте місце на Всесоюзному конкурсі виконавців радянської
пісні в Ризі і її запрошують до Київського мюзик-холу. В 1979 році продюсер
Микола Гребіник (чи по тодішній термінології - художній керівник) створив
для Кочергіної власну групу «Звездный час». Назву групі, по одній з пісень
з її репертуару, вибрали глядачі найпопулярнішої тоді молодіжної
телепрограми «5 хвилин на роздуми». З інтервалом в рік фірма «Мелодія»
випустила два лонг-плеї Кочергіної - фанковий
«Звездный час» та
«Уроки музыки»
(на останньому привертає увагу, аранжована Кирилом Стеценком в «мюнхенському
диско стилі», народна пісня
«Грай, скрипко грай»). В 1981
році Кочергіна отримує другу премію на міжнародному фестивалі «Золотий
Орфей». «Звездный час» весь час ускладнював програму - все частіше на
концертах звучали хард-рокові номера. В листопаді 1981 року
Кочергіна з групою повернулася в Черкаську філармонію - гурт перейменували
на «ХХ век», а до його складу
згодом влилися музиканти другої інкарнації рок-групи
«Крок», що тоді базувалися в тій же філармонії. На той час вже весь репертуар
складали хард- і джаз-рокові номери. В 1984 році «ХХ Век» записав арт-рокову
сюїту «Критична маса» на ранні вірші Віталія Коротича, котра стала наче
непочутим попередженням перед Чорнобильською бідою - та навіть в
«магнітоіздаті» цей альбом залишився маловідомим. В 1987 році виковується потужний арт-металевий
склад «ХХ-го Века» : клавішник Олександр Саратський (екс-«Товтри»,
«Каскад»), басист Юрій Регін, барабанщик - Олександр Ятел і гітарист-вокаліст
Юрій Добробабенко. В тому ж році «Мелодія» випустила довгограй
«Татьяна
Кочергина и рок-группа ХХ век» - їхня музика досягла максимальної жорсткості та
енергійності. Піком творчості «ХХ-го Века» стали успішні гастролі в
Португалії в січні 1988 року, також група виступала на фестивалях «Рок-Панорамі-87»
в Москві, в Барселоні в 1988-му, на «Інтерталант-89» в Празі.
«Ласкавоманія» та економічні негаразди пост-«перестройки» призводять
до того, що групу з фурою апаратури перестають запрошувати на
гастролі і «ХХ век» розпадається…
Регін та Ятел надалі грали в «Night Block», Саратський очолив джазовий
«Two Plus...»
|