Тетяна  КОЧЕРГІНА

Татьяна Кочергина и ХХ ВекТетяна Кочергіна розпочинала кар’єру естрадної співачки в вокальному квартеті (Кочергіна, Зінаїда Ситник, Міла Хазінс, Вікторія Завалко) в черкаському біг-бенді «Зелений вогник» під керуванням Євгена Дергунова. Не зважаючи на самодіяльний статус, цей джаз-оркестр на той час був доволі знаменитим - саме він, а не столичний «Дніпро», представляв естраду України на декаді мистецтв в Москві, оркестр гастролював у Польщі, знімався на ЦТ в Останкіно та мав записану платівку-міньйон. Закінчивши Черкаське музичне училище, Кочергіна згодом співала в кримському ВІА «Чайки». В 1976 році вона повернулася в Черкаси і стала солісткою філармонійного ВІА «Калина». В тому ж році Кочергіна зайняла четверте місце на Всесоюзному конкурсі виконавців радянської пісні в Ризі і її запрошують до Київського мюзик-холу. В 1979 році продюсер Микола Гребіник (чи по тодішній термінології - художній керівник) створив для Кочергіної власну групу «Звездный час». Назву групі, по одній з пісень з її репертуару, вибрали глядачі найпопулярнішої тоді молодіжної телепрограми «5 хвилин на роздуми». З інтервалом в рік фірма «Мелодія» випустила два лонг-плеї Кочергіної - фанковий «Звездный час» та «Уроки музыки» (на останньому привертає увагу, аранжована Кирилом Стеценком в «мюнхенському диско стилі», народна пісня «Грай, скрипко грай»). В 1981 році Кочергіна отримує другу премію на міжнародному фестивалі «Золотий Орфей». «Звездный час» весь час ускладнював програму - все частіше на концертах звучали хард-рокові номера. В листопаді 1981 року Кочергіна з групою повернулася в Черкаську філармонію - гурт перейменували на «ХХ век», а до його складу згодом влилися музиканти другої інкарнації рок-групи «Крок», що тоді базувалися в тій же філармонії. На той час вже весь репертуар складали хард- і джаз-рокові номери. В 1984 році «ХХ Век» записав арт-рокову сюїту «Критична маса» на ранні вірші Віталія Коротича, котра стала наче непочутим попередженням перед Чорнобильською бідою - та навіть в «магнітоіздаті» цей альбом залишився маловідомим. В 1987 році виковується потужний арт-металевий склад «ХХ-го Века» : клавішник Олександр Саратський (екс-«Товтри», «Каскад»), басист Юрій Регін, барабанщик - Олександр Ятел і гітарист-вокаліст Юрій Добробабенко. В тому ж році «Мелодія» випустила довгограй «Татьяна Кочергина и рок-группа ХХ век» - їхня музика досягла максимальної жорсткості та енергійності. Піком творчості «ХХ-го Века» стали успішні гастролі в Португалії в січні 1988 року, також група виступала на фестивалях «Рок-Панорамі-87» в Москві, в Барселоні в 1988-му, на «Інтерталант-89» в Празі. «Ласкавоманія» та економічні негаразди пост-«перестройки» призводять до того, що групу з фурою апаратури перестають запрошувати на гастролі і «ХХ век» розпадається…


Регін та Ятел надалі грали в «Night Block», Саратський очолив джазовий «Two Plus...»

 


 


© КМ студія