Ініціатором виникнення
цього проекту став трубач і поет, екс-киянин
Павло Жагун, котрий грав до цього в «Красних
маках» і «Рециталі», та попутно складав тексти
для Алли Пугачової і Олександра Барикіна. Вирішивши спробувати
щастя в продюсуванні, він залишає «Рецитал» і в
1988 році створює групу, що грає синтез старого
доброго рок-н-роллу та комерційного панку. Слідуючи традиціям «Красних маків» та «Рецитала»,
основу яких складали київські музиканти, Жагун і
новостворений «Скандал»
комплектує із киян: Микола Девлет-Кильдєєв (екс-«Зимовий сад», «Маки») -
гітара; Валерій Горлов (екс-«Ходзицький і Ко», «Скетч», «Діагноз») - вокал; Анатолій
Мунтян (екс-«Жива вода»,
«Крок», «ХХ-вік», «Квартира № 50») - клавішні; Сергій
Швидкий (екс-«Діагноз») - бас, Сергій Усачов
- барабани. «Скандал»
дебютував магнітоальбомом «Полнолуние» та
кількома відеокліпами і відразу ж влаштувався
під крило найпотужнішої в той час в СРСР
продюсерської агенції «BіZ Enterprіses», ставши, таким чином, першим радянським
«професійним» панк-гуртом. Другий
альбом «Скандал БУ» не був завершений - Жагун і
Кильдєєв в 1990 році відкололися і створили новий,
ще більш успішніший проект «Моральний кодекс».
Решта музикантів (плюс новий гітарист Ігор Дегтярьов (екс-«Остров Доктора Моро»)), під проводом Мунтяна, з
тимчасовою експортною назвою «Molotoff Coctaіl» та з
подачі БіZу, опинилися в США і розпочали бурхливу
діяльність в найпрестижніших студіях Нешвілла.
Згодом вони осіли у Нью-Йорку; до Москви чи
Києва «скандалісти» навідувалисяся зрідка, і то
здебільшого поодинці (лідер гурту Анатолій
Мунтян віддавав перевагу все-таки Києву) - остаточно додому вони повернулися в
1994-му. Горлов, що розпочав сольну поп-кар’єру, залишався у США до
2000-го. Альбом 1991 року «Подставные лица» випустив на
вінілі московський лейбл SNC; надалі альбоми
«Скандалу» (на CD) випускав в 1992-95 роках лейбл «PolyGram-Russіa»: «Look
what they’ve done to us, mama», «Богатые никогда не
плачут», «Music City», «Back In The USSR», «Даун из Down Town», «Хорошо». З 1996-го
україномовні стьоб-релізи «Скандалу» почали
щорічно випускатися і на батьківщині -
«Космічний орьол» (НАК), «10 пісень, що
потрусять світом», «Над рейхстагом» і «Once In Bukharest» («Інтеркрасс Рекордс»), «Период
полураспада» (J.R.C), «Хохол rock`n`roll». Після 1997 року
«Скандал» існував у вигляді київського студійного дуету Мунтян - Швидкий,
потім тільки Мунтян зі студійними музикантами. |