ОРЕОЛ

ВІА «Ореол» (скорочення від Орест і Оля) утворився восени 1970 року у львівському БК будівельників (більш відомим в народі як «Газ») у складі Орест Дутко (клавішні, саксофон), Ольга Щербакова (вокал), Олександр «Лой» Мельник (барабани) та двоє студентів консерваторії Олександр Балабан (гітара) і Олександр Соколов (бас). Через рік Дутко і Щербакова перейшли в «Арніку», а решта, поповнишись співаками Карленом Мкртяном і Володимиром Лєтуновим, саксофоністом Орестом Легінзевичем та трубачом Геннадієм Шелестом, продовжили грати в клубі на танцях. В 1975 році Орест Дутко збирав для Івана Поповича філармонійний акомпанемент і запросив до складу новоутвореного ВІА «Ровесник» Балабана, Мельника та Соколова. Через рік гастролювання музикантам набридла диктатура Поповича та його патріотичний репертуар і вони повернулися в клуб знову грати на танцях - спочатку в «Газі›, а потім в «Сараї» (БК телевізійного заводу). В 1977 році «Ореол» під керівництвом Олександра Балабана влаштувався в херсонську філармонію (з новим басистом Мстиславом Жуковим, клавішником В'ячеславом Ліщинером та співачками Уляною Квітковською та Аллою Новицькою), а через рік переоформився у львівську філармонію, де й спокійно пережив кінець епохи Брєжнєва. Та потім «Ореол» почав потроху відхилятися з ВІА-магістралі в бік джазу та рок-музики. За що його і прогнали за межі України (в Росконцерті у Бориса Волгіна вони мали одне власне відділення в програмах «Чарівних гітар» та згодом «Карнавалу» Олександра Барикіна, а в другому відділенні працювали сесійними акомпаніаторами в цих ансамблях), а в чорному для рок-музики 1984 році взагалі розформували. Допомогла «перестройка» - в 1986 році Балабан з Мельником та Мкртчяном (екс-«Лиси») відновлюють «Ореол» в Закарпатській філармонії. Перший альбом в стилі нью-вейв «Время чудес» так і залишився маловідомим, проте на телебаченні гурт був досить частим гостем - відеокліпи «Флирт», «Любовь вернись». В 1987 році «Ореол» записав музику до телефільму «Манускрипт» з вокалом колишньої одеситки Лариси Доліної. В квітні 1989 року «Ореол» супроводжував канадську супер-зірку Браєна Адамса в турне по СРСР. Після тривалого тайм-ауту (спричиненого кризою через те, що їх не випустили з Адамсом до Канади) в кінці 1993 року «Ореол» нагадав про себе новими записами з традиційним хард-роковим саундом 70-х. Надалі Балабан та Мкртчян створили собі власну студію звукозапису з тією ж назвою «Ореол». А зібраний Балабаном комплект концертної апаратури був тоді чи не найкращим на теренах СНД - його в різний час арендували такі російські зірки як Олександр Барикін, Пилип Кіркоров, Валерій Леонтьєв. З 1995 року Мкртчян розпочав сольну кар'єру, а Балабан протягом 7 років працював звукорежисером, а потім технічним директором у російської співачки Алсу; наразі він співзасновник музичних агенцій в Москві та Києві. Проте з 2005 року «Ореол» (Балабан і Мельник) знову час-від-часу збирається у Львові - грають блюз…


 


© КМ студія