ВІА «Ореол»
(скорочення від Орест і Оля) утворився восени 1970 року у львівському БК
будівельників (більш відомим в народі як «Газ») у складі Орест Дутко (клавішні,
саксофон), Ольга Щербакова (вокал), Олександр «Лой» Мельник (барабани)
та двоє студентів консерваторії Олександр Балабан (гітара) і Олександр
Соколов (бас). Через рік Дутко і Щербакова перейшли в
«Арніку», а решта, поповнишись співаками
Карленом Мкртяном і Володимиром Лєтуновим, саксофоністом Орестом
Легінзевичем та трубачом Геннадієм Шелестом, продовжили грати в клубі на
танцях. В 1975 році Орест Дутко збирав для Івана
Поповича філармонійний акомпанемент і запросив до складу
новоутвореного ВІА «Ровесник» Балабана, Мельника та Соколова. Через рік
гастролювання музикантам набридла диктатура Поповича та його
патріотичний репертуар і вони повернулися в клуб знову грати на танцях -
спочатку в «Газі›, а потім в «Сараї» (БК телевізійного заводу). В 1977
році «Ореол» під керівництвом Олександра Балабана влаштувався в
херсонську філармонію (з новим басистом Мстиславом Жуковим, клавішником
В'ячеславом Ліщинером та співачками Уляною Квітковською та Аллою
Новицькою), а через рік переоформився у львівську філармонію, де й спокійно пережив
кінець епохи Брєжнєва. Та потім «Ореол»
почав потроху відхилятися з ВІА-магістралі в бік джазу та рок-музики. За що його і прогнали за межі України
(в Росконцерті у Бориса Волгіна вони мали одне власне відділення в
програмах «Чарівних гітар» та згодом
«Карнавалу» Олександра Барикіна, а в другому відділенні працювали сесійними
акомпаніаторами в цих ансамблях), а
в чорному для рок-музики 1984 році взагалі
розформували. Допомогла «перестройка» - в 1986 році
Балабан з Мельником та Мкртчяном (екс-«Лиси») відновлюють «Ореол» в
Закарпатській філармонії. Перший альбом в стилі нью-вейв «Время чудес» так і
залишився маловідомим, проте на телебаченні
гурт був досить частим гостем - відеокліпи «Флирт»,
«Любовь вернись». В 1987 році «Ореол» записав
музику до телефільму «Манускрипт» з вокалом
колишньої одеситки Лариси Доліної. В квітні 1989
року «Ореол» супроводжував канадську
супер-зірку Браєна Адамса в турне по СРСР. Після
тривалого тайм-ауту (спричиненого кризою через те, що їх не випустили з
Адамсом до Канади) в кінці 1993 року «Ореол»
нагадав про себе новими записами з традиційним
хард-роковим саундом 70-х. Надалі Балабан та
Мкртчян створили собі власну студію звукозапису
з тією ж назвою «Ореол». А зібраний Балабаном комплект
концертної апаратури був тоді чи не найкращим на теренах СНД - його в різний час
арендували такі російські зірки як Олександр Барикін, Пилип Кіркоров, Валерій Леонтьєв.
З 1995 року Мкртчян розпочав сольну кар'єру, а Балабан протягом 7 років
працював звукорежисером, а потім технічним директором у російської
співачки Алсу; наразі він співзасновник музичних агенцій в Москві та
Києві. Проте з 2005 року «Ореол» (Балабан і Мельник) знову час-від-часу
збирається у Львові - грають блюз… |