«Ореол»
утворився на самому початку 70-х років у львівському БК
будівельників як традиційний ВІА і згодом,
влаштувавшись в філармонію, спокійно пережив
десятиліття розвинутого соціалізму. З приходом в
1977 році випускника Львівської консерваторії, гітариста Олександра Балабана (01.05.52), «Ореол»
почав потроху відхилятися з ВІА-магістралі в бік джазу та рок-музики. За що його і прогнали за межі України, а
в чорному для рок-музики 1984 році взагалі
розформували. Допомогла «перестройка» - в 1986 році
Балабан з Олегом Мельником та співаком Карленом Мкртчяном (екс-«Лиси») та відновлюють «Ореол» в
Закарпатській філармонії. Перший альбом в стилі нью-вейв «Время чудес» так і
залишився маловідомим, проте на телебаченні
гурт був досить частим гостем - відеокліпи «Флирт»,
«Любовь вернись». В 1987 році «Ореол» записав
музику до телефільму «Манускрипт» з вокалом
колишньої одеситки Лариси Доліної. В квітні 1989
року «Ореол» супроводжував канадську
супер-зірку Браєна Адамса в турне по СРСР. Після
тривалого тайм-ауту в кінці 1993 року «Ореол»
нагадав про себе новими записами з традиційним
хард-роковим саундом 70-х. Надалі Балабан та
Мкртчян створили собі власну студію звукозапису
з тією ж назвою «Ореол». А зібраний Балабаном комплект
концертної апаратури був тоді чи не найкращим на теренах СНД - його в різний час
арендували такі російські зірки як Олександр Барикін, Пилип Кіркоров, Валерій Леонтьєв.
З 1995 року Мкртчян розпочав сольну кар'єру, а Балабан протягом 7 років
працював звукорежисером, а потім технічним директором у російської
співачки Алсу; наразі він співзасновник музичних агенцій в Москві та
Києві. Проте з 2005 року «Ореол» (Балабан і Мельник) знову час-від-часу
збирається у Львові - грають блюз… |